De groeiende markt van de game-industrie

Dat de gamesindustrie groter is dan ooit, is geen nieuws meer. Er gaat in de wereld van computerspelletjes meer geld om dan in Hollywood. Wellicht is dat de reden dat we tegenwoordig spreken over games en niet meer over computerspelletjes. Het klinkt al een stuk professioneler. De omvang van deze markt en wat er allemaal rond omheen gebeurd is voor velen echter onbekend terrein. Zo zijn er mensen die twee weken vakantie nemen om een nieuwe game te spelen en zijn er mensen die van het spelen van spelletjes hun werk hebben gemaakt. We praten over een wereldwijde miljardenbusiness. Lees verder

Geplaatst in Artikelen, Bureau Malkier, Eerder gepubliceerd | Getagged , , , , , | Een reactie plaatsen

Doe eens gek, huur een student

Zowel MBO als HBO opleidingen zijn altijd op zoek naar goede stageplekken voor studenten. Dit is niet beperkt tot een bepaalde studie of studierichting. In alle lagen van de maatschappij zijn stageplekken nodig. Veel ondernemers zien een stagiair vooral als een last of een veredelde koffieautomaat. Niets is minder waar. Een ondernemer die de aanwezigheid van een stagiair structureel inbouwt kan hier veel baat bij hebben. In de komende alinea’s komen een aantal goede redenen aan bod om een stagiair een plek te geven in uw organisatie. Lees verder

Geplaatst in Artikelen | Een reactie plaatsen

Het gevaar van onbetaalde facturen

Daar zit je dan. Weer eens te wachten op een betaling van die ene klant die nooit op tijd betaalt en minimaal twee herinneringen nodig heeft. Je bent niet zo van het incassobureau, maar wat kun je verder nog? De krant bellen? Wat doen zij eraan? Tegen al je bekenden vertellen met wat voor vreselijke opdrachtgever je te maken hebt? De maat is vol! Maar dan slaat de twijfel toe. Stel dat de opdrachtgever afscheid van je neemt op het moment dat je met vervolgstappen dreigt. Er zijn immers een hoop anderen die ook kunnen wat jij doet. Lees verder

Geplaatst in Artikelen, Communicatie, Eerder gepubliceerd, Het Nieuwe Werken, Ondernemerschap | Getagged , , , | Een reactie plaatsen

Op de hoogte blijven zonder over te lopen

Dagelijks krijgt een ondernemer te maken met e-mails, administratie, afspraken, inkopen, belasting en natuurlijk werk. Verder wordt een ondernemer ook nog geacht om altijd op de hoogte te blijven van zijn vakgebied en zijn concurrenten. Gelukkig is dat tegenwoordig heel eenvoudig door tal van gratis online beschikbare kennisbronnen, nieuwsvoorzieningen en social media. Er is één probleem. Een dag heeft nog steeds maar 24 uur en daar gaat voorlopig waarschijnlijk geen verandering in komen. Een uitdaging voor de ondernemer dus om de juiste prioriteiten te kiezen en balans aan te brengen in zijn werkzaamheden.

Lees verder

Geplaatst in Artikelen | Een reactie plaatsen

Social Media zijn eindelijk normaal

Het wordt tijd voor dit artikel, want over een jaar hoeft het niet meer. Social media als ‘new kids on the block’ zijn voorbij. Dat wil niet zeggen dat ze gaan verdwijnen, zeker niet. De hype zwakt alleen af. Geloof het of niet, maar dat is een positieve ontwikkeling. Het betekent dat de social media geïntegreerd beginnen te raken in de belevingswereld van (communicatie-)mensen. Lees verder

Geplaatst in Artikelen, Bureau Malkier, Communicatie, Diensten | Getagged , , , , , , | Een reactie plaatsen

Pinterest

Pinterest. Een digitaal prikbord waar je op basis van interesses (interest) plaatjes op kunt spelden (pin) Misschien hoort de grote massa er nooit van, misschien wordt het een enorme hype. Op dit moment is het nieuw en het is interessant om te volgen hoe het platform zich ontwikkelt. Zelf meedoen is op dit moment pas mogelijk na een korte wachttijd. Pinterest zit nog in een bèta fase en je moet je inschrijven op een wachtlijst om uitgenodigd te worden. Lees verder

Geplaatst in Artikelen, Bureau Malkier, Communicatie, Crossmedia, Review, Social media | Getagged , , , , , | Een reactie plaatsen

Wat zijn uw communicatieve voornemens voor 2012?

Bron: http://www.flirtfachmann.de/zuhoeren-koennen.html

Goede voornemens, we maken ze allemaal. We willen afvallen, stoppen met roken of eindelijk die lang uitgestelde klusjes rond het huis gaan doen. Zakelijk worden ook altijd een hoop goede voornemens gemaakt. Omzetten moeten worden verhoogd en uitgaven moeten worden verlaagd. Nieuwe markten moeten worden aangeboord en bestaande marktaandelen moeten worden vergroot. Laten we daar dit jaar iets aan toevoegen. Beter luisteren. Met name naar onze klanten. Goed communiceren begint met goed luisteren. Lees verder

Geplaatst in Artikelen, Bureau Malkier, Communicatie, Eerder gepubliceerd | Getagged , , , , , | Een reactie plaatsen

Een kerstboom? Alleen als computerachtergrond!

Bron: http://craziestgadgets.com/

Al die techniek van tegenwoordig is geweldig. Het ruimt zo lekker op! In plaats van grote stapels kaarten en een fortuin aan postzegels sturen we tegenwoordig gewoon wat mailtjes rond de kerstdagen. Net zoals die vreselijke kerstpakketten. Gewoon hop! Even een waardebon voor een of ander ‘Fair Trade’-dingetje naar alle werknemers mailen. Zijn we meteen lekker maatschappelijk verantwoord aan het ondernemen. Sinterklaas en de kerstman? Die zitten volgend jaar in december gewoon aan het strand in Spanje. Cadeautjes bestellen ze via een iPad bij Bol.com, de pakketdienst levert wel. Als ze niks kunnen bedenken maken ze gewoon een paar euro over via internetbankieren. En die rendieren blijven hun best maar doen om Amerigo ook te leren vliegen. Lees verder

Geplaatst in Artikelen, Bureau Malkier, Communicatie, Eerder gepubliceerd | Getagged , , , , , , | Een reactie plaatsen

Cloud? Nee hoor, hier schijnt de zon!

In één van de eerdere artikelen kwam de term ‘cloud-working’ al eens voorbij. Werken in een wolk. Na social media zou dit weleens een term kunnen worden die de komende jaren de boventoon gaat voeren. Trainingen ‘Werken met de cloud’ en workshops ‘Uw business rendement verbeteren met de cloud’. Vervang het woord cloud in deze voorbeelden door social media en u bevindt zich weer in 2008. Wat heeft u tot nu toe gehad aan al die social-mediatrainingen? Maar laten we, voordat we op de zaken vooruit lopen, eerst eens kijken naar wat de cloud eigenlijk is. Lees verder

Geplaatst in Artikelen, Bureau Malkier, Communicatie, Crossmedia, Eerder gepubliceerd, Het Nieuwe Werken | Getagged , , , , , , , , , , | Een reactie plaatsen

ReTweet en WIN! En dan?

Twitter is pas interessant als je een schare volgers hebt. Sinds de opkomst van Twitter zijn er onnoemelijk veel artikelen en boeken geschreven over Twitter en hoe je het goed inzet. Veel van deze artikelen focussen op technieken om volgers en bereik te krijgen. Van de bekende Retweet-en-winacties tot wat meer dubieuze technieken waarbij een account personen gaat volgen in de hoop er net zoveel terug te krijgen. Welke techniek ook wordt gebruikt, het echte werk begint pas na het krijgen van de volgers. Of eigenlijk ver daarvoor al. Lees verder

Geplaatst in Artikelen, Bureau Malkier, Communicatie, Het Nieuwe Werken | Getagged , , , , , , , | Een reactie plaatsen